Istilah Perbankan

natinedJs ⓚ2017 Istilah identik dalam perbankan. Sistem bank di bangun menjadi unit usaha sudah sejak awal berkembangnya perbankan di sejak zaman Yunani. Usaha perbankan muncul untuk fasilitas tabungan dan kredit. Kemudian Romawi membuat beberapa produk lain yang berhubungan dengan deposito serta tukar menukar uang. Sehingga lembaga-lembaga dengan unit usaha yang sama membentuk beberapa keterkaitan istilah untuk mempermudah dalam berkomunikasi dalam dunia perbankan.

Berikut ini disampaikan beberapa istilah uum yang dipakai dalam perbankan menurut definisinya dalam Undang-undang No 10/1998.


  1. Deposito berjangka : Simpanan yang penarikannya hanya dapat dilakukan pada waktu tertentu menurut perjanjian antara penyimpan dengan bank yang bersangkutan.
  2. Giro : Simpanan yang dapat digunakan sebagai alat pembayaran dan penarikannya dapat dilakukan setiap saat dengan menggunakan cek, sarana pembayaran lainnya atau dengan cara pemindahbukuan
  3. Simpanan : Dana yang dipercayakan oleh masyarakat dalam bentuk giro, deposito berjangka, sertifikat deposito, tabungan dan atau bentuk lainnya yang dipersamakan dengan itu.
  4. Sertifikat Deposito : Deposito berjangka yang bukti simpanannya dapat diperdagangkan.
  5. Tabungan : Simpanan yang penarikannya hanya dapat dilakukan menurut syarat tertentu yang disepakati, tetapi tidak dapat ditarik dengan cek atau alat yang dapat dipersamakan dengan itu.
  6. Surat Berharga : Surat pengakuan hutang, wesel, saham, obligasi, sekuritas kredit atau setiap derivatif dari surat berharga atau kepentingan lain atau suatu kewajiban dari penerbit, dalam bentuk yang lazim diperdagangkan dalam pasar modal dan pasar uang.
  7. Kredit : penyediaan uang atau tagihan yang dapat dipersamakan dengan itu. Berdasarkan persetujuan atau kesepakatan pinjam-meminjam antara bank dengan pihak lain yang mewajibkan pihak peminjam untuk melunasi hutangnya setelah jangka waktu tertentu dengan jumlah bunga. imbalan atau pembagian hasil keuntungan.
  8. Rahasia bank : Segala sesuatu yang berhubungan dengan keuangan dan hal-hal lain dari nasabah bank yang menurt kelaziman dunia perbankan wajib dirahasiakan. 

8 Comments

  1. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

    Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

    ReplyDelete
  2. Terimakasih atas kabat baiknya bu. Semoga bermanfaat

    ReplyDelete
  3. Kami adalah perusahaan yang terdaftar, meminjamkan uang kepada mereka yang membutuhkan bantuan keuangan segera, dan mereka yang telah ditolak mendapat kredit dari bank karena rendahnya skor kredit, pinjaman usaha, Pinjaman Pendidikan, pinjaman mobil, pinjaman rumah, pinjaman Perusahaan (dll), atau untuk membayar hutang atau tagihan buruk mereka, atau siapa yang telah scammed oleh pemberi pinjaman sebelum uang palsu? Selamat, Anda berada di tempat yang tepat, Perusahaan Pinjaman yang dapat diandalkan Ibu. Kelly memberikan pinjaman dengan tingkat bunga sangat rendah sebesar 2% telah mengakhiri semua masalah keuangan Anda untuk sekali dan selamanya, untuk informasi lebih lanjut dan pertanyaan hubungi kami melalui email perusahaan kami: kellywoodloanfirm@gmail.com
    Terima kasih
    Terima kasih dan Tuhan memberkati
    Ibu. Kelly
    KELLYWOODLOANFIRMLTD
    Kellywoodloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete

  4. We are a Finance Industry Company professionals with over 15 Years Experience and a focus on providing Bank Guarantee and Standby Letter of Credit from some of the World Top 25 Prime Banks primarily from Barclays, Deutsche Bank, HSBC,Credit Suisse e.t.c.

    FEATURES:
    Amounts from $1 million to 5 Billion+
    Euro’s or US Dollars
    Great Attorney Trust Account Protection
    Delivered via MT760, MT799 and MT103 Swift with Full Bank Responsibility
    Brokers Always Protected

    Purchase Instrument of BG/SBLC : 32%+2% Min Face Value cut = EUR/USD 1M-5B
    Lease Instrument of BG/SBLC : 4%+2% Min Face Value cut = EUR/USD 1M-5B

    Interested Agents/Brokers, Investors and Individual proposing international project funding should contact us for directives.We will be glad to share our working procedures with you upon request.


    We Facilitate Bank instruments SBLC for Lease and Purchase. Whether you are a new startup, medium or large establishment that needs a financial solution to fund/get your project off the ground or business looking for extra capital to expand your operation,our company renders credible and trusted bank guarantee provider who are willing to fund and give financing solutions that suits your specific business needs.

    We help you secure and issue sblc and bank guarantee for your trade, projects and investment from top AA rated world Banks like HSBC, Barclays, Dutch Ing Bank, Llyods e.t.c because that’s the best and safest strategy for our clients.e.t.c

    DESCRIPTION OF INSTRUMENTS

    1. Instrument: Funds backed Bank Guarantee(BG) ICC-600
    2. Currency : USD/EURO
    3. Age of Issue: Fresh Cut
    4. Term: One year and One day
    5. Contract Amount: United State Dollars/Euros (Buyers Face Value)
    6. Price : Buy:32%+1, Lease: 4%+2
    7. Subsequent tranches: To be mutually agreed between both parties
    8. Issuing Bank: Top RATED world banks like HSBC, Barclays, ING Dutch Bank, Llyods e.t.c
    9. Delivery Term: Pre advise MT199 or MT799 first. Followed By SWIFT MT760
    10. Payment Term: MT799 & Settlement via MT103
    11. Hard Copy: By Bank Bonded Courier


    Interested Agents,Brokers, Investors and Individual proposing international project funding should contact us for directives.We will be glad to share our working procedures with you upon request.



    Name:Richardson McAnthony
    Contact Mail : intertekfinance@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Halo Am Mr Hector Delarosa, adalah pemberi pinjaman pinjaman yang sah dan dapat diandalkan. Saya memberi
    Keluar pinjaman dengan syarat dan ketentuan yang jelas dan mudah dimengerti sebesar 2%
    suku bunga. Dari $ 2000 sampai $ 4000000 USD, Euro And Pounds Only. saya beri
    Pinjaman Bisnis, Pinjaman Pribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Mobil dan Pinjaman
    Membayar tagihan Jika Anda memerlukan pinjaman apa yang harus Anda lakukan adalah untuk Anda
    Segera hubungi saya langsung di: finaidloans24hours@gmail.com

    Tuhan memberkati Anda.

    Salam,

    Bapak Hector Delarosa

    ReplyDelete
  6. Are you an individual businessman or a business organisation that wishes to expand in business ??, we offer financial instrument such as BGs, SBLCs,MTNs, LCs, CDs and others on lease and sales at a rate of 4%+2% of the face value and reasonable conditionfrom a genuine provider. You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs as well as in signatory project(s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication and any other project(s) etc.

    Email:~ inquiry.firstchoice@gmail.com
    Skype ID:contact.firstchoice

    With our financial/bank instrument you can establish line of credit with your bank and/or secure loan for your projects in which our bank instrument will serve collateral in your bank to fund your project.

    We deliver with time and precision as set forth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable and we work directly with issuing bank lease providers, this instrument can be monetized on your behalf for upto 100% funding. Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.

    All relevant business information will be provided upon request.
    BROKERS ARE WELCOME & 100% PROTECTED!!!

    If Interested kindly contact me via

    Email:~ inquiry.firstchoice@gmail.com
    Skype ID:contact.firstchoice

    serious enquiry

    BG & SBLC For Lease and Purchase 100% protected.

    ReplyDelete
  7. We specialized in Bank Guarantee {BG}, Standby Letter of Credit {SBLC}, Medium Term Notes {MTN}, Confirmable Bank Draft {CBD} as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed.

    We deliver with time and precision as sethforth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable, below is our instrument description.

    The procedure is very simple; the instrument will be reserved on euro clear to be verified by your bank, after verification an arrangement will be made for necessary bank documents and stock testing expenses, the cost of the Bank Guarantee will be paid after the delivery of the MT760.

    DESCRIPTION OF INSTRUMENT:
    Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC).
    Total Face Value: Minimum of 1M Eur/USD (One Million Eur/USD) to Maximum of 5B Euro/USD(Five Billion Eur/USD).
    Issuing Bank: HSBC London, Barclays Bank, Deutsche Bank Frankfurt, Hong Kong, Any AA rated Bank in Europe or any Top 25 WEB.
    Age: One Year, One Day
    Leasing Price: 4% of Face Value plus 1% commission fees to brokers.
    Delivery: Bank to Bank SWIFT.
    Payment: MT-760.
    Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days.

    All relevant business information will be provided upon request plus our terms and
    procedures.

    Contact name: Azra Ishaque

    Email : lintel.financialservicesplc@gmail.com

    Skype : lintel.financialservicesplc

    ReplyDelete
  8. Are you looking for financing source such as Bank Guarantee (BG) and Standby Letter Of Credit (SBLC)?
    I am a direct mandate to a Financial Institution who is also known as private lender specialized in the Lease of Bank / Financial Instruments in the form of Bank Guarantees (BG), Standby Letter of Credit (SBLC), Documentary Letter of Credit (DLC), Letter of Credit (LC), Performance Bonds (PB);
    Whether you are new starting up, medium or large establishment that needs a financial solution to fund/get your project started or an established business looking for extra CAPITAL to expand your operations, our company renders all the credible and trusted bank guarantee providers who are willing to fund and give financing solutions that suits your specific business needs.

    We help/assist you secure SBLC and bank guarantee (BG) for your trade and investment from world ranked Banks such as; HSBC, Barclays Deutsche Bank Frankfurt, and Any A rated Bank in Europe e.t.c

    DESCRIPTION OF INSTRUMENT:

    (1) Instrument: Bank Guarantee {BG} /StandBy Letter of Credit.{SBLC} (Appendix A).

    (2) Total Face Value: Eur/USD 1M{Minimum} to Eur/USD 10B{Maximum}.

    (3) Issuing Bank: HSBC Bank London, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt.

    (4) Age: One Year and One Day.

    (5) Leasing Price: 5% of Face Value plus 2% commission.

    (6) Delivery: bank to bank SWIFT MT-799 and/or MT-760.

    (7) Payment: MT103 (TT/WT).

    (8) Hard Copy: Bonded Courier Service.

    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    We will be glad to share our working procedures with you upon request to help us proceed towards closing deals effectively.

    For further inquiry contact
    Email : Saban.financialbg@gmail.com
    Skype : Saban.financialbg

    ReplyDelete
Previous Post Next Post